coolthecat a écrit :Me revoilà après presque deux ans avec mon tern link P7i .... Et j'ai peur que ça n'aille pas beaucoup plus loin. En effet là charnière du cadre est HS. Les deux vis qui servent d'axe de rotation ont brisé net au niveau du filetage qui est gentiment resté dans son trou.
Salut,
Il faut effectivement prendre garde avec les vélos pliants à charnière, une ouverture peut faire très mal. C'est arrivé récemment à l'une de mes connaissance. Le vélo n'y est pour rien : elle a été distraite 1 minutes pendant le pliage, oublie de refermer la charnière, enfourche le vélo, pédale... et c'est la chute, elle s'en sort avec une belle ecchymose sur le visage et le genou. je n'ose pas imaginer le résultat si ça s'était produit sur la route à 25km/h
Je crois qu'un membre du forum travaille chez Tern (Marek?). Tu peux aussi jeter un œil au forum officiel Tern qui évoque des cas de problèmes de charnière :
http://www.ternbicycles.com/sg/forum/te ... earing-two
Je ne sais pas si c'est en lien avec ton cas, mais l'un des membres rapporte la réponse de Tern a un problème de rupture de la charnière, l'entreprise évoque deux problèmes potentiels :
- un défaut de fabrication qui touche certains cadres, dont voici les numéros :
http://www.bicycleretailer.com/recalls/ ... fy1aLMUODC
Recalled bicycles have a 10-character alphanumeric serial number that begins with either AI1133 through AI1137 or AI1151 through AI1213 stamped on the bottom bracket shell of the bike.
Si ce n'est pas lié à ce problème, Tern insiste sur la nécessité de procéder à des révisions régulières pour ajuster la charnière et s'assurer de son bon fonctionnement :
Folding bikes in particular have a relatively high maintenance requirement and the main hinge in question is designed to be adjusted during routine maintenance, in order to ensure that the correct closure tension is achieved.
In this regard, our records indicate that you have not had the bike serviced by Evans Cycles since 11/12th July 2013 and, assuming a reasonable amount of usage in the intervening time, this would not be deemed to be an adequate service level, unless of course the work has been carried-out by a third party.
It is the case that riding a Tern such as yours with a loose main hinge, as was found on your bike, will place excess strain on the adjoining welds and can onwardly cause them to fail catastrophically; in the view of my colleagues this is the cause of your frame failure, rather than any manufacturing defect or assembly error.
For clarity, although there was a product safety recall in relation to early batches of these frames, the frame on your bike was not one of those affected and Tern are not aware of any strength or safety concerns with the batch of frames to which yours belongs and our view at this point is that it entirely complies with the relevant UK and European safety standards.
Given this our view is that the issue, highly unfortunate as it undoubtedly is, was not caused by a poorly manufactured or assembled product and therefore Evans Cycles would not accept liability in any way for the situation